Zaznacz stronę

Skanowanie ciała jest szybką i skuteczną praktyką uważności. Pomaga w momentach stresu i napływu przytłaczających emocji, takich jak na przykład gniew. Na jego wykonanie wystarczy 10 min.

Skanowanie ciała to ćwiczenie, z którego korzystam regularnie. Spotkałam się z nim na długo zanim zainteresowałam się Mindfulness. Wprawionym osobom wprowadzenie ciała w stan pełnego relaksu, zajmuje dosłownie chwilę. I o ile osoby początkujące będą potrzebowały ciszy, spokoju, wydzielonego miejsca, o tyle wraz z praktyką szybkie skanowanie ciała będzie możliwe do wykonania w autobusie, na spacerze, w pracy podczas krótkiej przerwy.

Skanowanie ciała dla dzieci

Ćwiczenia skanowania ciała mogą wykonywać również dzieci. Najlepiej zacząć, gdy dziecko ma minimum 6 lat, ale ostateczną ocenę pozostawiam rodzicom. Rodzic może samodzielnie prowadzić dziecko przez ćwiczenie, własnymi słowami, bądź skorzystać z nagrania, które specjalnie udostępniam w tym poście.

Dzieci mogą korzystać z ćwiczenia w najróżniejszych sytuacjach: aby się uspokoić, gdy są rozgniewane, przed stresującym testem w szkole,leżąc w łóżku, próbując zasnąć.

Spróbuj i zobacz, jak się czujesz, a następnie spróbuj z dzieckiem.

Systematyczne wykonywanie skanowania ciała, uczy dzieci, jak szybko i skutecznie poradzić sobie ze stresem i przeszkadzającymi emocjami. To narzędzie, które uważam za jedno z najbardziej pożytecznych, w jakie możemy wyposażyć nasze dzieci.

Nagranie, które udostępniam zostało wykonane przeze mnie w warunkach domowych. Jednakże całkowicie wystarcza do rozpoczęcia praktyki. Tworząc je, opierałam się na materiałach dostępnych podczas kursów Mindfulness, podstawach medytacji, książkach oraz na własnym doświadczeniu.

Wersja nagrana jest zakończona “przebudzeniem”. Oczywiście dopuszczalna jest modyfikacja, którą można użyć w trakcie zasypiania.

%d bloggers like this: